Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 13.12.2018, 23:23

Блідчанське НВО "ЗОШ I-II ст - дитячий садок"

Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [12]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
ДПА 2018
http://2018.pp.ua/novini-2018/2546-dpa-2018-dlya-9-klasu-v-ukrayin-obovyazkov-predmeti-zmni-ta-novini.html http://2018.pp.ua/novini-2018/2532-dpa-2018-dlya-4-klasu-v-ukrayin-obovyazkov-predmeti-zmni-ta-novini.html
Block title
Мої файли [12]

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Навчально - творча діяльність молодшого школяра на уроках української мови.
31.10.2012, 17:32
   

Могутність держави сьогодні визначається насамперед кількістю висококваліфікованих спеціалістів, які творчо ставляться до своєї справи, здатних своєю особистою працею сприяти успішному розвитку науки, техніки, мистецтва, виробництва. Головне завдання школи - виховання всебічної, гармонійної і творчої особистості. Саме в школі починається процес становлення якостей творчої особистості. І дуже важливо правильно організувати цей процес. Психологи твердять, що всі нормальні діти володіють різноманітними потенційними здібностями.Завдання школи - виявити і розвинути їх у доступній і цікавій дітям діяльності.Розвинути здібності - це значить озброїти дитину способом діяльності, дати їм до рук ключ, принцип виконання роботи, створити умови для виконання й розквіту її обдарованості.

У кожній школі є обдаровані діти, здатні досягти за сприятливих умов навчання визначних результатів у видах діяльності, які відповідають їхнім нахилам та інтересам. Важливо лише знайти для кожного таку діяльність.

Нажаль, природа не нагородила людину ніякими знаннями, ніякими практичними навичками роботи, способами діяльності. Дитина народжується безпорадною, нічого не знає, нічого не вміє. Відмінність між дітьми тільки у тому, що вони різною мірою нагороджені природою потенційною здатністю до того чи іншого виду діяльності. "Наприклад, є вроджені і н диві дульні відмінності в нахилах, через що одні люди можуть мати переваги перед іншими щодо оволодіння однією діяльністю й водночас можуть поступатися їм же щодо оволодіння іншою діяльністю. Так, дитина, яка маає сприятливі нахили для розвитку музичних здібностей, буде за всіх інших рівних умов розвиватися в музичному відношенні швидше й досягне значно більших успіхів, ніж дитина, яка не володіє такими нахилами. В цьому розумінні люди не рівні щодо можливості розвитку в них здібностей”.

Якими б феноменальними не були здібності самі собою, поза навчанням, поза діяльністю вони розвиватися не можуть. Про це говорять висновки вчених, що грунтуються на численних дослідженнях. "Здібності не просто виявляються в праці, вони формуються, розвиваються, розцвітають у праці і гинуть у бездіяльності”. "Здібності існують тільки в розвитку... Здібність не існує поза конкретною діяльністю людини, а формування її відбувається в умовах навчання й виховання”.

Однак нахили й здібності до певної діяльності аж ніяк не завжди виявляються в ранньому дитинстві. Й тому дуже ризиковано розвивати дитину в одному напрямі тільки тому, що в неї начебто виявлялися здібності до якогось виду праці чи мистецтва. Тим самим ми віднімаємо в неї час і сили для занять іншими галузями діяльності.

Дитину треба вчити й розвивати всебічно, щоб дати можливість виявитися її прихованим, можливо дуже глибоко, здібностям. Здійснити це можна лише в процесі навчання під керівництвом дорослих. Дитина завжди чогось не знає, а раз вона "чогось” не знає, то як вона цього може навчити себе?

Сучасна педагогіка стверджує, що немає людей ні до чого не здатних. Але здібності можна чи розвивати, чи недорозвинута, чи згасити. Цілеспрямовано і в масовому масштабі сприяти розвитку широкого спектра здібностей дітей може



тільки школа. І щоб це здійснити, треба дати учневі можливість виявити себе в активній діяльності широкого діапазону починаючи з найранішого віку.

Оскільки прояви творчості настільки різноманітні, що якоїсь чіткої межі між творчою діяльністю і високим рівнем майстерності провести не можна.

"Творчою діяльністю називається діяльність, що дає нові, оригінальні продукти високої суспільної цінності”. Творчість молодшого школяра - це створення ним оригінального продукту, вибору (а також розв”язку задачі, написання твору), в процесі роботи над якими самостійно застосовано засвоєні знання, вміння, навички, в тому числі здійснено їх перенесення, комбінування відомих способів діяльності чи створення нового для учня підходу до розв”язання завдання.

Творча діяльність, що навчає, розглядається насамперед як діяльність, яка сприяє розвитку цілого комплекту якостей творчої особистості:

розумової активності, вміння швидно навчатися, кмітливості й винахідливості;

прагнення добувати знання, необхідні для виконання конкретної практичної роботи;

самостійності при виборі й розв”язанні задачі; працелюбності;

здатні бачити загальне, головне в різному й різне в подібних явищах і т.д.

Результатом такого широкого й ефективного розвитку якостей, необхідних для творчої діяльності, повинен стати самостійно створений (творчий) продукт: модель, вірш, казка, текст, задача, іграшка, малюнок.

Творчість, індивідуальність, майстерність проявляються хоча б у мінімальному відпуступі від зразка. А оскільки в школярів молодшого шкільного віку свої індивідуальні інтереси, здібності, нахили, то треба в навчальний процес включити найрізноманітніші види праці, заохочуючи прояви творчості. Таке різноманіття, багатостороннє випробування своїх сил дає змогу виявити індивідуальні здібності кожного й забезпечити умови для розвитку, зробити процес навчання цікавим для дітей. Тільки забезпечивши учнів певним мінімумом знань, можна говорити про самостійне створення ними конкретних і різноманітних, оригінальних, творчих продуктів, можна говорити про навчання учнів творчості.

Знання - фундамент творчості. Творча діяльність учня не може вийти за межі знань, що є в нього. До початку навчання творчості в молодших учнів практично відсутні необхідні для виконання робіт знання. Отже, треба дітям повідомити ці необхідні основні знання, навчити таких навичок і прийомів роботи, які були б потрібні для створення творчих продуктів. Творчість не ігнорує знання норм. До творчості дитину треба підводити поступово, спираючись на інформацію, що вже є, яку вчитель повідомив йому і яку потрібно закріпити на практиці. Завдання, не пов”язані із знаннями, що вже є, з навичками роботи інструментами, не тільки не потрібні, а й шкідливі: можуть призвести до травми, викликати стрес, внести розлад і хаос у вже одержані знання, але не закріплені. Дитину треба вчити цілеспрямовано й поступово, багаторазово закріплюючи вже набуті навички.


Категорія: Мої файли | Додав: наташка
Переглядів: 1681 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Життя нашого НВО
Освітній портал
Освіта
Відділ освіти та р
Вхід на сайт
Департамент освіти
ВЕРХОВНА РАДА УКРА
Міністерство освіт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2018
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz