КАЗКА ПРО ЧАСТИНИ МОВИ - Роботи вчителів - Каталог статей - Персональный сайт
Субота, 22.11.2014, 04:33Вітаю Вас Гість | RSS
Блідчанське НВО "ЗОШ I-II ст - дитячий садок"
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Роботи вчителів [16]
Виховні заходи [4]
Виховні заходи
Національне - патріотичне виховання молодого покоління [1]
Національне - патріотичне виховання молодого покоління
Накази [1]
Накази

Каталог статей


Головна » Статті » Роботи вчителів

КАЗКА ПРО ЧАСТИНИ МОВИ

КАЗКА ПРО ЧАСТИНИ МОВИ


Одного разу частини Мови — діти одної матері — зав'язали суперечку. Вони ніяк не могли з'ясувати, хто з них найважливіший. Іменник поважно і гордовито промовив:

—Годі вам хвалитися! Скажіть, хто приносить найбільше користі нашій матері Мові? Безумовно, що я. Без мене ніхто не мав би імені. Я даю назви всім істотам, предметам, подіям, яких одягаю у свої сім відмінків, два числа, три роди і чотири від міни. І в реченні можу виступати будь-яким членом...

Тут його перебив Прикметник:

—Гов, Іменнику! Я маю таке саме право. !, здається, без моєї прикмети ти не був би такий гарний і зрозумілий. Я прикрашаю всіх осіб і всі предмети. Візьмемо, на приклад, речення: «Надійшла весна». Воно бідне й просте. А запроси мене до цього речення і побачиш, яке воно гарне: «Надійшла весна прекрасна, багатобарвна, тепла, ясна». Візьми в тямки, що я вказую і на приналежність предмета певній особі. У ре­ченні виступаю означенням і присудком.

У розмову вступив Числівник, що збирався якраз іти до каси:

—От сидіть тихо. Без мене не знаєте, в якому році ви народилися, скільки років живете на світі. Ану, спробуйте без мене купити в крамниці-бубликів, цукерок чи ще щось. Серед вас я не пасу задніх, бо також маю відмінки, числа, а часом і три роди. У сполученні з Іменником буваю в реченні головним або другорядним членом.

Слухав це Займенник, і йому урвався терпець:

—Не тільки ви, а й я маю відмінки, роди й числа. Але скажіть мені, хто вас за­мінює, як іноді вас немає в реченні? От тоді я заступаю і тебе, Іменнику, і тебе, При­кметнику, і тебе, Числівнику, вказую на особи і предмети, на їх кількість та ознаки. З моєю допомогою присвоюють собі значення особи багато істот і неістот. А як про всіх вас запитати в реченні без мене? Хіба я так само в реченні не граю роль підмета, присудка, означення і додатка?

—То все байки,— озвалося Дієслово.— Ви разом ледарі. Без мене ви тільки байдики б'єте, лежите на місці, як гнилі колоди. Я є тим механізмом, що вас усіх за пускає в дію. От, наприклад, іменник завод. Чи знаєте без мене, що він робить або що з ним діється? Ні. А мої три часи в однині і множині, думаєте, не мають великої вартості? Хто знає, чи була б нині написана історія, коли б не мій минулий час. Окрім цього, своїм майбутнім часом потішаю старих і малих, малюю перспективу завтраш­нього життя. У реченні також виступаю головним і другорядним членом.

Прислівник, що весь час крутився біля Дієсловав, і собі взяв слово:



Дерете носа, не знати чому. Хіба тому, що кожна людина може змінювати вас, як їй заманеться. А я не з тих! Себе викривляти в різних відмінках, числах і родах не дам! От ще тримаюсь Дієслова, і з Прикметником я трохи родичаюсь. У реченні можу бути лише обставиною.

—Отак, брате! — вигукнув Прийменник.— Я також належу до тих, які нізащо не дадуть себе змінювати. Яким народився, таким буду назавше. То лише слабкодухі, такі, як Іменник, Прикметник, Числівник, Займенник і Дієслово„змінюють своє обличчя. Правда, я роблю їм послугу. Пояснюючи їх або зв'язуючи, я уточнюю думку з реченні. Подумайте самі, чи хто-небудь зрозуміє без мене таке речення: «Учень іде... школи». А покличте мене, і стане зрозуміло: йде він до школи чи зі школи.

—І нащо піднімати стільки галасу? — стиснув плечима Сполучник, що проходжав-ся поміж усіма.— Я не дам себе змінити так само, як Прислівник і Прийменник. Зарубайте собі на носі, що я вас усіх з'єдную і без мене не одне з вас ходило б, як загублене телятко.

— А чи обійдетесь ви без мене, коли в реченні треба щось заперечити або обмежити?— відстоювала себе Частка.— Я допомагаю Дієслову утворити форми умовного і наказового способу, висловити запитання, оклик, сумнів та інші почуття.

—Гай, гай, які часи тепер настали,— сказав засмучений Вигук.— Діти одної ма­тері не можуть погодитися. Ох, коли б я вмів говорити зрозуміліше, я б навчив вас розуму та довів до згоди. А то я тільки від радості, горя, страху, здивування можу піднести голос.

Почувши суперечку між дітьми, до хати увійшла усміхнена і по-святковому прибрана їх рідка мати Мова.

—Не сваріться, мої любі діти. Кожен з вас мені потрібний і важливий. Коли б не ви, мої соколята, не була б я така гарна і мила людям у піснях, у розповідях, у розмові й на письмі. Хай віднині панують між вами дружба і згода.

Усі частини Мови взялися за руки і в один голос пообіцяли:

—У дружбі і злагоді будем здорові і щастя дамо нашій матері МОВІ.


Категорія: Роботи вчителів | Додав: наташка (11.11.2012)
Переглядів: 9256 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 3.2/29
Всього коментарів: 4
4 Інка   (17.11.2014 17:10)
Класна кака... але в мене найкраща, яку я склала мені тільки 11 років ну ви подивітьсяі почитайтй!
У великому місті жили добрі, трудолюбиві і веселі частини мови. Частини мови так голосно розмовляли що міліція займенник не міг їх перекричати. Містера займенника ніхто не любив, тому що коли він мав зловити грабіжника, то він стояв хвилину щоб промовити свої слова: “я, себе, твій, цей, весь, який, що, дехто, ніякий” тощо. Іменники, числівники, прислівники та прикметники, просили щоб Займенник не був міліціонером. Вони всі так хотіли іншого міліціонера але для того не всі хотіли щоб інший був. Тому шо прийменник, сполучник і частка, були такі самі нудливими як Займенник. Якось вибіг грабіжник з великого магазина та з собою мав багато грошей. Займенник відразу побачив що він грабіжник, і вирішив за ним бігти. Міліція займенник біг і не гукав а говорив тихо
і не ті слова. Його слова були такі “себе, твій, цей, який, дехто,весь,що і ніякий”, але грабіжник не чув ці слова і щасливо побіг далі.
Але тут поперуду грабіжника біг назусріч сміливий, високий і най сильний Вигук, він йому вигукнув, ”ану, постій, ага, попався”. Вигук зловив його, тоді всі побачили що Вигук має стати міліціонером. Так і зробили займенника вигнали з його роботи, і запросили на робота Вигука. І зтого часу Вигуки тільки можуть мати роботу міліціонера.

3 иван гай   (22.10.2014 14:44)
скопируй и ище посмотрите мои видео на ютюб

2 даша   (20.12.2013 18:31)
а как её скачать?

1 марина   (20.11.2013 20:22)
клас

Ім`я *:
Email:
Код *:
Корисні посилання
Статистика

Онлайн всього: 0
Гостей: 0
Користувачів: 0