Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 21.04.2018, 13:25

Блідчанське НВО "ЗОШ I-II ст - дитячий садок"

Меню сайту
Категорії розділу
Роботи вчителів [16]
Виховні заходи [6]
Виховні заходи
Національне - патріотичне виховання молодого покоління [1]
Національне - патріотичне виховання молодого покоління
Накази [1]
Накази
УЧКОМ [6]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
ДПА 2018
http://2018.pp.ua/novini-2018/2546-dpa-2018-dlya-9-klasu-v-ukrayin-obovyazkov-predmeti-zmni-ta-novini.html http://2018.pp.ua/novini-2018/2532-dpa-2018-dlya-4-klasu-v-ukrayin-obovyazkov-predmeti-zmni-ta-novini.html
Block title
Роботи вчителів [16]
Виховні заходи [6]
Виховні заходи
Національне - патріотичне виховання молодого покоління [1]
Національне - патріотичне виховання молодого покоління
Накази [1]
Накази
УЧКОМ [6]

Каталог статей

Головна » Статті » Роботи вчителів

Неозначено-особові й узагальнено-особові речення, вираження головного члена в них.
й

Українська мова 8 клас

Тема.         Неозначено-особові й узагальнено-особові   речення, вираження головного члена в них.

Мета:         поглибити знання учнів про односкладні дієслівні речення; сформувати поняття про неозначено-особові й узагальнено-особові речення, способи вираження головного члена в них;навчити знаходити їх у тексті, правильно й доцільно використовувати в усному та писемному мовленні;розвивати вміння узагальнювати; виховувати любов до природи.

 

Тип уроку:  урок формування практичних умінь і навичок.

 

Обладнання:  підручник, схема, картки, дидактичний матеріал.   

 

Хід уроку

 

І.Організаційна частина.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

    1.Теоретичний матеріал.

    2.Вправа 228

    3. Самостійна робота.

Переробіть двоскладні речення на означено – особові .

    Ми виконуємо завдання сумлінно.

    Разом ми підемо у майбутнє.

     Ви розкажіть про ваші враження від фестивалю " На крилах любові ".

ІІІ Оголошення теми і мети уроку.

1.     Пояснення вчителем нового матеріалу.

 2. Робота зі схемою "  Неозначено – особові речення.  "

 

 

 

 

 

 

 

Визначення

 

Це односкладні речення, у яких присудок означає дію, виконану невизначеною особою

 

 

 

Неозначено-

особові речення

 

 

Спосіб вираження головного члена

 

Дієслово  ІІІ особи множини теперішнього часу, майбутнього часу, множини минулого часуй умовного способу;ІІІ особа однини теперішнього і майбутнього часу або наказового способу. 

Стилі використання

 

 - художній

- публіцистичний

 -розмовний

- науковий

 

Роль у тексті

 

 - засіб узагальнення;

 - засіб вираження експресії;

 - образне вираження узагальнених суджень

Інтонація

 

- розмовна

- питальна

- спонукальна

- оклична

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Завдання учням.

1.Використовуючи узагальнюючу схему, розкажіть про неозначено- особові речення. Доберіть власні приклади.Зіставте означено – особові речення з неозначено – особовими. Що в них спільного і що відмінного?

2.Прочитайте текст. У неозначено – особових реченнях підкресліть граматичну основу, вкажіть спосіб вираження головного члена речення.

    Льон цвіте. Його квітки ніби очиці малят, вдивляються в небо і беруть його барви з веселки – голубі, рожеві, білі, фіолетові, сині ...

    Льон – давня культурна рослина. Вперше почали культивувати його в Месопотамії, Ассирії, Єгипті, Індії, Китаї. За відомостями стародавньогрецького історика Геродота, льон сіяли на території України і Колхіди 2500 років тому.

4. Робота з підручником.

1.Вправа 232 ( усно).

2.Вправа 233 ( письмово).

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Запишіть кілька прислів'їв, приказок та загадок, що виступають як означено- особові речення.

2.Утворити односкладні неозначено – особові речення, трансформувати подані синтаксичні конструкції. Указати на спосіб вираження головного члена.

     До хліба українці віддавна ставилися з особливим пошанівком.

     До етикету належать поведінка, форми звертання й привітання, манери й одяг.

V. Пояснення нового матеріалу вчителем.

1. Опрацювання схеми " Узагальнено – особові речення  ".

2. Робота з підручником

     1.  Вправа 237 ( письмово ), 238 ( усно ).

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Лінгвістична гра " Третє зайве ".

   Знайти зайву синтаксичну конструкцію. Свій вибір обгрунтувати.

1.     Люби свій край. Всю душу солов'їну і серця жар віддай йому в піснях

( В. Сосюра ).

2.     Люблю України коханої небо, що буде люблю й що було ( В. Сосюра ).

3.     За всіх скажу, за всіх переболію ( П. Тичина ).

2. Творче завдання.

Уявіть, що ви вчитель – філолог. Складіть самостійно диктант, у якому усі речення ( 5 – 7 ) були б узагальнено – особовими.

Варіант І - " Божі заповіді " ;

Варіант ІІ - " Прислів'я та приказки ".

VІІ. Підсумок уроку.

VІІІ. Домашнє завдання.

        1. Параграф 18 - 19

        2. Вправа 236, 242.

Категорія: Роботи вчителів | Додав: наташка (31.10.2012)
Переглядів: 4263 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Життя нашого НВО
Освітній портал
Освіта
Відділ освіти та р
Вхід на сайт
Департамент освіти
ВЕРХОВНА РАДА УКРА
Міністерство освіт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2018
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz